Post by EVO1 » Mon Mar 28, 2016 7:36 am

Hallo,

Ik gebruik OC 1.5.6. en wil een eenvoudige publieke downloadpagina voor onder meer gratis firmware bestanden (van onze producten) maken. Ik wil het niet via de standaard OC methode van file downloads bij producten doen.

Mijn gedachte is om een informatiepagina aan te maken met met een rijtje links naar de bestanden op mijn server. Ik wil echter dat downloaders voordat de download start akkoord gaan door een vinkje te moeten zetten zoals bij de algemene voorwaarden in checkout of een popup verschijnt waarin een vink meot worden gezet of een "OK" knop aangeklikt. Ik heb enkele download extenties gevonden maar geen enkele heeft (volgens mij) een dergelijke voorafgaande "akkoord" verklaring. In CKEditor (en plugins daarvoor) kan ik ook niets vinden door middel van een voorwaardelijke checkbox of iets dergelijks.

Heeft iemand suggesties hoe ik een downloadlink voorwaardelijk (vinkje zetten of OK knop klikken) kan maken voordat de file download? Ik wil het browser onafhankelijk laten zijn. Ook moet het in de taal zijn waarin de webshop wordt bekeken. Daarnaast moet het ook niet te omzeilen zijn.

Overigens: ik heb al een testje gedaan met downloadlinks en vermoed dat niet ieder bestandstype goed download in iedere browser, maar soms wordt door de browser getracht het bestand te openen. Ik denk dat ik dit kan omzeilen door alle bestanden te zippen. Een zip bestand download denk ik wel in alle browsers.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en ervaringen.

Groet, EVO

New member

Posts

Joined
Sat Jun 09, 2012 5:48 am
Location - Netherlands

Post by victorj » Tue Mar 29, 2016 2:22 am

Misschien niet helemaal wat je zoekt maar wellicht is het toch bruikbaar, als je er een verplichte optie bij maakt die weergeeft wat je wilt en verplicht is.

http://www.opencart.com/index.php?route ... _license=0

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by EVO1 » Tue Mar 29, 2016 4:31 am

Bedankt victorj voor je goede suggestie. Niet helemaal de oplossing die ik voor ogen heb inderdaad, maar het kan wel werken. Ik heb momenteel al een extensie die de bestelknop kan hernoemen en doorverwijzen naar een url (voor affiliate producten). Ik heb er over gedacht die te gebruiken. Met jouw verplichte optie suggestie kan ik inderdaad een "bewust" akkoord vragen, alhoewel het dan wel een beetje merkwaardig onder de opties staat.

Ik heb er ook nog aan gedacht er een gratis downloadable product (file) en categorie van te maken die via de checkout loopt om zo de algemene voorwaarden van toepassing te laten zijn. De algemene voorwaarden zou ik dan moeten uitbreiden met een download disclaimer. Wel enigzins omslachtig voor de downloader, maar dan heb ik wel meteen de gegevens van de downloader.

Ander alternatief is een popup extensie op de download (informatie) pagina met een boodschap die je moet wegklikken voordat je de pagina kunt bekijken. Wegklikken is niet echt een expliciet akkoord vrees ik.

Mijn voorkeur vanwege overzichtelijkheid gaat uit naar een rijtje links op een informatiepagina met een verplichte checkbox bij de link of een popup dialog box waar je een akkoord moet geven voordat de download start. Ik zal de ontwikkelaar van een extensie ook nog de vraag stellen.

Bedankt voor de suggestie. Ik ben benieuwd of er nog meer ideeën zijn.

Groet, EVO

New member

Posts

Joined
Sat Jun 09, 2012 5:48 am
Location - Netherlands

Post by victorj » Tue Mar 29, 2016 4:36 am

Als je de donwloads laat verlopen via een informatie pagina, waarop verwijs je dan de link niet naar een html bestand welke in een popup laadt en waar je de accoord verklaring in opneemt welke dan doorverwijst naar de download

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by EVO1 » Tue Apr 05, 2016 7:09 am

Bedankt victorj voor de extra suggestie. Ik ga er binnenkort mee aan de slag en bekijk wat het beste gaat werken voor mij.

Thanks, EVO

New member

Posts

Joined
Sat Jun 09, 2012 5:48 am
Location - Netherlands
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests