Post by stolpe35 » Thu Jul 30, 2015 4:52 am

Hej alle.

Er der nogen der kan instruere mig i hvordan jeg flytter min Opencart webshop fra mit ene domæne til mit andet? Jeg er hostet hos One.Com med begge og jeg bruger Opencart 1.5.6.1

mvh

stolpe35

Newbie

Posts

Joined
Thu Jul 30, 2015 4:50 am

Post by michael2820 » Sat Jan 21, 2017 12:02 am

lang tid siden at det blev spurgt, men i dag er den blevet set over 700 gange, så en vis interesse og behov findes. :) Det forudsætter, at du kan bruge FTP program og dit kontrolpanel.
  • Tag backup af databasen. Det kan gøres internt i Opencart via Tools->Backup. Jeg bruger phpMyAdmin, fordi jeg er vant til det.
  • Log ind dit Kontrolpanel på din server (ofte cPanel). Stil dig i den folder, hvor shoppen er, og marker den. Højreklik og vælg komprimer. Der dannes en zip fil, som du downloader.
  • Download de to config.php filer. Config.php ligger i roden (altså den folder, hvor din shop er) og en anden config.php ligger i /admin
  • På det nye domæne logger du ind i cPanel, opretter en database, gerne med samme navn og skaber en bruger og tilknytter denne bruger til databasen med alle privilegier.
  • Du uploader din zip fil i den mappe, hvor shoppen skal være. Unzipper (extract) den.
  • Der er to vigtige filer, som hedder det samme, men ligger i to forsk. foldere. Config.php ligger i roden (altså den folder, hvor din shop er) og en anden config.php ligger i /admin/ mappen. De skal begge rettes så det passer med dit nye domæne. Her skal du vide noget om stien fra roden af dit webhotel. Ofte er det public_html. User, password og databasenavn skal passe til de navne, du brugte i Kontrolpanelet, da du oprettede database og oprettede bruger.
  • Som admin skal du uploade din database, som du hentede til egen computer. Tools -> Backup og vælg restore og vælg filen, som sikkert hedder .sql til efternavn.
Øvelse gør mester ! Det var, hvad jeg lige kunne huske i hovedet. Har jeg glemt noget ?

--- please reply only with verified data, that is: no 'I think', 'maybe' etc. ---


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun May 15, 2011 8:16 pm
Location - Denmark ver. 2.1.0.2
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests