Post by Irmimi » Tue Feb 14, 2017 12:01 am

Ik wil mijn webshop upgraden van Opencart 2.0.3.1 naar 2.3.0.2.

De vorige keer heb ik netjes de handleiding gevolgd en verliep de upgrade prima.
Maar nu gebruik ik een template (Journal) en een extensie en is het mij niet helemaal duidelijk in welke volgorde ik wat moet doen.

In de uitleg van het Journal theme over een upgrade staat het volgende:
Upload the latest theme version on top of the new Opencart update immediately after you've updated the platform. DO NOT access your admin before you upload Journal again as Opencart may reset your theme settings.

Moet ik die Journal files nou uploaden vóór ik naar de install page ga, of er na?

Ik gebruik daarnaast ook een import/export extension en ik zal ook het taalpakket voor NL moeten vervangen. Maakt dat nog uit wanneer ik dat doe?

Newbie

Posts

Joined
Sun Aug 02, 2015 1:08 am

Post by psxgamer » Tue Feb 14, 2017 1:19 am

De upgrade en Journal staan volledig los van elkaar (gebruik zelf Journal).

Doe eerst de upgrade van OC zelf. Nadien via themeforest laatste Journal versie downloaden en daarna via FTP uploaden waar je alle bestanden overschrijft.

Active Member

Posts

Joined
Tue Apr 13, 2010 4:14 am

Post by Irmimi » Tue Feb 14, 2017 5:00 pm

Ok, dus even voor de zekerheid.
Ik doe ook eerst onderstaande stap uit de handleiding en pas dan doe ik de Journal update?
Though the upgrade has completed, there are still a few things to do to get the administration side of your store in order:

Remove cookies from your browser.
Press CTRL+F5 three times in both the admin side and the store front.
Visit the store settings and fill in any missing information. See Settings to learn how to edit the store settings.
Visit the User Groups and give the Top Administrator all the privileges needed to run the administration. See Users for more information on how to edit User Groups.
Once the administration is in order, you can resume the routine of managing your store; except now you are equipped with all the improved tools and features brought by the update.


Dit is het stuk dat ik zelf verwarrend vind omdat ik de Journal upgrade handleiding dus staat "DO NOT access your admin before you upload Journal again as Opencart may reset your theme settings."

Newbie

Posts

Joined
Sun Aug 02, 2015 1:08 am

Post by Irmimi » Tue Feb 14, 2017 9:30 pm

Nou, het is dus niet helemaal goed gegaan.

Ik krijg deze error:
Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Error: Could not load model total!' in /usr/local/www/prostorage3/erwinsmotorparts/erwinsmotor/system/storage/modification/system/engine/loader.php:180 Stack trace: #0 [internal function]: Loader->{closure}(Array, Array) #1 /usr/local/www/prostorage3/erwinsmotorparts/erwinsmotor/system/engine/proxy.php(25): call_user_func_array(Object(Closure), Array) #2 /usr/local/www/prostorage3/erwinsmotorparts/erwinsmotor/system/storage/modification/catalog/controller/common/cart.php(37): Proxy->__call('getTotal', Array) #3 /usr/local/www/prostorage3/erwinsmotorparts/erwinsmotor/system/storage/modification/catalog/controller/common/cart.php(37): Proxy->getTotal(Array) #4 [internal function]: ControllerCommonCart->index(Array) #5 /usr/local/www/prostorage3/erwinsmotorparts/erwinsmotor/system/storage/modification/system/engine/action.php(51): call_user_func_array(Array, Array) #6 /usr/local/www/prostorage3/erwinsmotorparts/erwinsmotor/system/storage/modification/system/engine/loa in /usr/local/www/prostorage3/erwinsmotorparts/erwinsmotor/system/storage/modification/system/engine/loader.php on line 180

Iemand enig idee?

Newbie

Posts

Joined
Sun Aug 02, 2015 1:08 am

Post by victorj » Wed Feb 15, 2017 2:55 am

Ik neem aan dat je voor de upgrade een backup van de database en bestanden hebt gemaakt.

De juiste volgorde is.
In je huidige winkel.
Noteer alle geïnstalleerde modificaties.
Schakel alle modificaties uit en verwijder deze.
Schakel alle extensies uit, ook betaal modules en verzendmethoden.
Deinstaleer deze allemaal.
Upload de nieuwe oc bestanden, alle nieuwe journal bestanden.
Doe de upgrade.
Ga naar de admin en doe de beschreven stappen voor ocenen journal.

Zoek voor je extensies en modificaties de laatste versie geschikt voor jouw winkel.
Installeer deze opnieuw.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Irmimi » Wed Feb 15, 2017 3:14 am

Dank je wel voor de duidelijke uitleg. Ik heb alleen een import/export tool, het taalpakket voor NL en Journal theme, de rest is gewoon standaard.
Die import tool verwijderen lukt me denk ik wel. Maar hoe werkt het de-installeren van Journal? Ik zie bij de Modules wel de 'deinstalleren' knop, maar wat gebeurt er met al mijn settings als ik dat doe?

Ik had een backup gemaakt maar ik kwam er vandaag ook achter dat de webhost elk uur een backup maakt en dat ik deze zelf terug kan zetten. Heel fijn, want binnen tien minuten stond alles weer goed en het is ook wel een geruststellend gevoel voor poging 2 dat ik die mogelijkheid heb.

Newbie

Posts

Joined
Sun Aug 02, 2015 1:08 am

Post by victorj » Wed Feb 15, 2017 4:41 am

Als het gaat om een feitelijk nieuwe winkel, waarbij je geen producten, klanten en orders ed over moet zetten, dan zou ik alles wissen.
wil je perse de instellingen van journal behouden, dan de aanwijzingen volgen.

De structuur en database opbouw van 2.3.0.2 is dusdanig anders, dat een clean install toch de beste oplossing is voor de langere termijn.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Irmimi » Wed Feb 15, 2017 4:56 am

Ik wil mijn Journal settings graag behouden. Het zou zonde zijn als ik dat helemaal opnieuw moet doen.
Hoe een 'clean install' moet weet ik niet.

Ik denk dat ik de upgrade dus maar laat voor wat het is en gewoon zo verder ga. Ik heb al de hele dag topics op het forum gelezen en 'handleidingen' doorgelezen, maar ze zijn òf te highlevel voor mij òf er staan dusdanig veel 'technische termen' in dat ik het echt niet begrijp.

Newbie

Posts

Joined
Sun Aug 02, 2015 1:08 am

Post by Dennis K » Thu Feb 16, 2017 6:12 pm

Voor je Journal theme kun je gemakkelijk alle settings exporteren en bij een nieuwe installatie of upgrade weer importeren. Zo staan alle settings weer gelijk terug.
Je kan dit terugvinden onder je Journal Dashboard > Settings > Import/Export. Hier kan je kiezen voor de versie (2.x in dit geval) en welke data je wil meenemen in de export file.

Newbie

Posts

Joined
Tue Aug 20, 2013 1:01 am

Post by Irmimi » Wed Feb 22, 2017 8:56 pm

Dank je wel Dennis K, dit had ik al gevonden.

Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar wederom met allerlei foutmeldingen. Het is me wel gelukt om de Journal upgrade te doen, maar zodra ik van OpenCart 2.0.3.1. naar 2.3.0.2 wil dan gaat het mis.

Ik laat het dus even zoals het is, ik hoef ook niet per se naar 2.3.0.2 maar wilde nu vooral kijken of ik zo'n upgrade zelf kon doen zodat ik straks als de site verder gevuld is dit met een zeker gevoel durf te doen als de shop helemaal live en in gebruik is.

Maar goed, het is wel duidelijk dat ik niet genoeg kennis heb hiervoor, dus als ik straks echt een keer wil upgraden dan huur ik er iemand voor in ;D

Newbie

Posts

Joined
Sun Aug 02, 2015 1:08 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 64 guests