Post by ElleRt » Tue Feb 12, 2019 4:52 pm

Hoi allemaal.

Ik heb een opencart webshop in versie 3.0.2.0.
Nu wil ik deze webshop graag kopiëren naar een acceptatieomgeving waar ik upgrades en nieuwe mods kan testen voordat ik ze in de productieomgeving plaats.

Er is een hele duidelijke omschrijving (in het Nederlands) gemaakt hoe je dit moet doen, die omschrijving heb ik precies gevolgd maar helaas kom ik er niet uit:
http://forum.opencart.com/viewtopic.php ... =verhuizen

Een schone installatie van versie 3.0.2.0 lukt. Alleen daarna begint de ellende.
Ik plaats een backup van de webshop (exclusief config bestanden en cache) over de nieuwe installatie heen. Nu is helaas heel de pagina al in de war, maargoed dat kan omdat de database natuurlijk ook nog moet worden geupdate. In het beheer kom ik helaas niet verder want daar krijg ik telkens de melding: " Invalid token session. Please login again.", dus ik maak handmatig een database aan die gelijk is aan de database van de originele shop. Maar helaas de webshop ziet er niet meer uit, het design is zoek en ik krijg overal errors.. Ik vraag mij af wat ik verkeerd doe...

De acceptatieomgeving staat op dezelfde server als het origineel.

Ik lees overal iets over vQmods, maar dat is voor de versie vanaf 3. niet meer van toepassing denk ik? Ik kan het in ieder geval nergens vinden?

Iemand ervaring met het verhuizen/kopiëren van een opencartinstallatie in versie 3.0.2 die mij verder kan helpen?

Groet, Dirk

Newbie

Posts

Joined
Wed Oct 24, 2018 8:27 pm

Post by psxgamer » Sat Feb 16, 2019 5:28 am

Ik heb in het verleden hetzelfde probleem gehad. Hoe ik het opgelost heb is door bij mijn hosting een 2de domein te registreren en dan de hosting gevraagd om mijn live website naar mijn andere domein te kopiëren. Moet je wel goede hosting voor hebben. Gaan ze niet allemaal willen doen of mogelijk enkel tegen betaling.

Active Member

Posts

Joined
Tue Apr 13, 2010 4:14 am

Post by victorj » Sun Feb 17, 2019 6:38 am

Opencart 3 geeft inderdaad problemen met instaleren, dit zit in het installatie script.

voor jouw geval
vanuit je hosting panel kun je heel snel en eenvoudig een subdomein aan maken.
maak dit aan.
Er word dan een extra map aangemaakt, nu kun je met filemanager in je hosting panel heel eenvoudig al je bestanden naar die map copieren.
via phpmyadmin kun je een kopie van de database maken.
voorzie zo nodig de database van een nieuwe gebruiker en ken alle rechten toe.

met file manager kunje nu de config bestanden in de hoofdap en map admin aanpassen.
pas de database gevens aan
pas de url aan
pas de absolute paden aan door de map naam op de juiste plaats toe te voegen.

als je alles goed ebt gedaan heb je nu een copie van de webwinkel.
vergeet niet deze in onderhoud te zetten zodat deze niet geindexeerd word en een negatieve invloed heeft op jouw live webshop.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by ElleRt » Sun Mar 24, 2019 4:53 pm

Goedemorgen,

Bedankt voor bovenstaande reacties!
Omdat ik nieuw ben werd mijn post niet meteen geplaatst. Ik heb vervolgens geen bericht gehad dat het bericht is goedgekeurd en zodoende jullie berichten gemist. Ik heb het probleem helaas nog steeds.

Ik heb inderdaad een subdomein aangemaakt. Alle bestanden daar naartoe gezet en een database kopie gemaakt.
Vervolgens heb ik de config files aangepast naar de nieuwe database en de gegevens van het subdomein.

Helaas werkt dit niet en loopt de website in de soep..

Ik heb locaties voor de cache gezocht en die geleegd en zoveel mogelijk ook de logs. Maar ook dat helpt niet...

Het is balen want ik wil graag wat dingen installeren op mijn shop (pdf factuur bv) maar ik durf dit niet aan omdat ik bang ben dat ik de boel niet meer kan herstellen als het mis gaat.. Dat lukt mij tenslotte ook niet bij de acceptatieomgeving...

Iemand nog meer/andere tips die ik kan proberen?
In welke mappen staan bijvoorbeeld alle cache en log bestanden die ik moet verwijderen in versie 3? Via google kom ik wel veel oplossingen tegen, maar dat is dan weer voor een andere versie en als ik dan naar die locatie toe ga dan bestaat de map vaak niet.

Newbie

Posts

Joined
Wed Oct 24, 2018 8:27 pm

Post by ElleRt » Tue Mar 26, 2019 5:28 am

Ik heb alles geprobeerd, snap echt niet wat er mis kan gaan.

Uiteindelijk nog een verse installatie gedaan, daar de bestanden overheen gezet, met de productiedatabase en met acceptatiedatabase proberen te connecten.. Ik blijf een webshop krijgen die uit balans is. Menu's gaan vreemd door elkaar, etc etc.

Uiteindelijk ben ik maar gewoon een nieuwe installatie gestart en heb ik alles wat ik op mijn productieomgeving heb ingesteld nagegaan in acceptatie. Het zal niet 100% kloppen maar ik mis niet veel op deze manier.. Helaas zal als het wel een keer fout gaat een heleboel werk zijn om dit weer te doen...

Dus mocht iemand nog eens tips hebben om versie 3.0.2.0 goed te kunnen kopiëren dan houdt ik mij aanbevolen!!

Groet, Dirk

Newbie

Posts

Joined
Wed Oct 24, 2018 8:27 pm

Post by Dutch_guy » Fri Mar 29, 2019 5:23 pm

Dit kan zitten in het niet verwijderen van de cache bestanden, maar wat ook kan is dat je FTP programma de bestanden, voornamelijk de .js bestanden vernield.
Download en upload eens alle bestanden opnieuw in de "Binaire" modus van je FTP-programma.

Verder kan de code inspector van je browser een anwoord geven waar het mis gaat.

Image

Free & Paid extensions from Think Twice | Opencart | Hulpmiddelen voor ouderen


Active Member

Posts

Joined
Tue Feb 21, 2012 5:56 pm

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests