Post by maffe » Sat Nov 27, 2021 4:31 pm

We gebruiken op Opencart 2.3.0.2 inmiddels de laatste ideal v2-3-0.b20210924.
Sindsdien hebben we regelmatig missende bestellingen. Laatst was eentje totaal niet terug te vinden. Alleen bij de bank zag je bedrag binnen komen...

Ik heb onze hoster er naar laten kijken en komt met dit antwoord:
"Wat anders is bij die ontbrekende order is dat de klant wel naar iDeal is gestuurd maar nooit meer terug komt op de site.
GET /idealcheckout/return.php?idealcheckout_order_id=…
Deze url zie ik aan het einde van elke bestelling, maar bij deze order niet.
En daarna volgt normaal gesproken ook een request naar een iDeal callback url (vanuit de browser van de klant) en die zie ik ook niet.
Dus het lijkt wel of de klant direct na betaling zijn browser heeft gesloten en niet heeft gewacht tot de redirect van de iDeal pagina terug naar jullie website "


Komt dit bij anderen ook bekend voor.
Kan het zijn dat eerdere ideal-checkout versies dit niet hadden?
Iemand tips?

Active Member

Posts

Joined
Sun Jun 12, 2011 5:21 am
Location - Lelystad

Post by Dutch Pride Code » Sat Nov 27, 2021 6:08 pm

Waar het door komt weet ik niet, maar ik volg dit even...

Zelf gebruik ik Mollie Payments waar onder andere iDeal en PayPal bij zitten. Soms krijg ik inderdaad ook een ontbrekende bestelling die nergens meer terug te vinden is. Als dit gebeurd, voor zo ver ik kan zien, dan is dit altijd bij iDeal betalingen. Het enige verschil: Hier is dan ook echt niet betaald, want daar krijg ik dan een melding van in de app van Mollie en die krijg ik niet bij ontbrekende bestellingen. Er is dan ook geen bedrag bijgeschreven.

Mogelijk ligt het probleem bij iDeal zelf, dat in mijn geval via Mollie wordt gebruikt en bij jou direct via je store.

Ben benieuwd of anderen hier raad mee weten.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Jan 26, 2020 9:46 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests