Post by just-a-user » Sun Aug 19, 2012 9:32 pm

Hallo,

Het multishop gedeelte werkt niet in mijn OpenCart v 1.5.4 (nieuwste)

Mijn hoofd-domein www.hoofd-domein.nl staat als standaard geselecteerd in de winkelinstellingen.
Ik heb nu een 2de domein www.tweede-domein.nl en deze heb ik als nieuwe winkel toegevoegd, nieuwe andere titel ander template en zo verder. Nu wanneer ik naar de winkel surf (mijn 2de) dan krijgt die de titel van mijn eerste shop en ook de template van de eerste shop. Dit krijg ik niet opgelost, ik ben nieuw in OpenCart, ben net over gestapt van Zen-Cart waar ook multishop in zat, deze werkte wel, maar Zen-Cart staat wat achter met dingen en loopt minder soepel.

Dus:

Ik heb het domein al toegevoegd als domain pointer met alias aangevinkt (zodat het domein naam in de url ook blijft staan) in DA, werkt niet, nu heb ik via de root commands uitgevoerd om het public_html mapje te verwijderen uit domein twee en die te symlinken naar de hoofd directory/public_html waar de shop in zit maar dit werkt dus ook niet, de winkel komt er wel op maar hij behoud de instellingen van de hoofdwinkel zeg maar.

Mvg,
Lenny,

Newbie

Posts

Joined
Sun Aug 19, 2012 9:21 pm
Location - Belgium

Post by whoeier » Mon Aug 27, 2012 2:39 pm

Hoe ik je bericht lees, heb je geen alias opgezet maar een keiharde verwijzing naar je 1ste domein, controleer dit voor de zekerheid, verwijder desnoods alles van het 2de domein ( alias, verwijzing/redirect etc.. ), dus ook alle mappen die hierbij behoren.

Ga nu naar het eerste domein binnen DA, zet hier de Alias op ( http://alturl.com/s5qyi voor handleiding )

Voor multistore met opencart is enkel programmering in opencart nodig, verdient dient het gewenste domein als Alias aan het hoofddomein gekoppeld te worden.

New member

Posts

Joined
Sun Sep 05, 2010 9:22 pm
Location - Netherlands

Post by just-a-user » Thu Sep 06, 2012 5:09 am

Beste,

Het spijt me van mijn late reactie.
Het was een domme fout, bij het invoeren van een url moet je altijd een laatste "/" achter plaatsen, anders verwijst die niet volledig door naar de template.

De verwijzingen naar de mappen zijn correct uitgevoerd, softlinks no hardlinks ;).
Een alias kon ook, maar met een softlink heb je het voordeel dat je voor dat bepaald domein weer eigen e-mail adressen kan aanmaken. Intussen heb ik ook al modulles geschreven voor OpenCart, het enige probleem is nu de ogone module, die geeft fouten... En de winkels moeten ook van MisterCache / Bancontact voorzien worden, en bij ogone loopt al een contract.

Bij dit vinden we dus geen enkele hulp, vrijwilligers die samen aan het project willen werken zodat de ogone module ook gratis kan blijven.

Met vriendelijke groet,
Lenny Bruyninckx

Newbie

Posts

Joined
Sun Aug 19, 2012 9:21 pm
Location - Belgium
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests