Post by timstudio » Wed Dec 02, 2015 3:49 pm

Ik verkoop regelmatig aan zakelijke klanten in Belgie. Ik heb bij de checkout duidelijk een melding staan dat indien men in het bezit is van een geldig btw nummer, dat men dan moet kiezen voor vooraf overmaken. Dit geeft mij de mogelijkheid om het btw te controleren en daarna een verlegde btw factuur toe te sturen.

Op dit moment is mijn openbaart shop in aanbouw. Bij mijn huidige webshop onder licentie kan ik bij de order simpelweg op een 'btw verleggen' knop drukken. Hoe verleg ik bij een order die geplaatst is binnen Opencart de btw? Is hier een extensie voor?

New member

Posts

Joined
Sun Oct 25, 2015 3:51 pm

Post by victorj » Thu Dec 03, 2015 6:56 am

dit doe je in opencart door je klant in een klantgroep onder te brengen, ik heb die klantgroep Export intra cummunicaire genoemd

hierna maak je een beslasting groep aan voor 0% btw belevering en een btw tarief met 0% btw.
bij btw tarief 0% vink je alleen die klanten groep aan die je in de 0% wilt hebben

na registratie van die klant, en na controle van btw nummer ed kun je die klant in de juiste klantgroep plaatsen en zal die geen btw berekend krijgen

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by timstudio » Thu Dec 03, 2015 5:48 pm

Werkt dit ook als je klanten niet laat registreren? Wij hebben alle registratiemogelijkheden weggehaald voor reguliere en zakelijke klanten om alles zo clean mogelijk te houden. Uit onze vorige webshop is gebleken dat de conversie hierdoor flink steeg. Bij dit (onder licentie) systeem kon ik nadat een order was binnengekomen gewoon de btw verleggen dmv een druk op een knop.

*edit*
Ik vermoed dat ik gewoon handmatig in de backoffice de klant als gebruiker kan aanmaken en indelen bij de 0% groep. Het gaat maar om enkele klanten per maand die gebruik willen maken van de verlegging.

New member

Posts

Joined
Sun Oct 25, 2015 3:51 pm

Post by gjn » Sat Jan 30, 2016 12:50 am

mag ik vragen waar de klant hun btw nr. achterlaten? Niet via het Afrekenproces toch, alleen bedrijfsnaam wat men in kan vullen.

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by victorj » Sat Jan 30, 2016 3:32 am

verkoop klanten klantgoroepen

per klantgroep kun je aangeven of kvk en of btw opgegeven moet worden en of dit verplicht is

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Jaap » Mon Feb 01, 2016 1:34 am

Werkt dit ook als je klanten niet laat registreren? Wij hebben alle registratiemogelijkheden weggehaald voor reguliere en zakelijke klanten om alles zo clean mogelijk te houden. Uit onze vorige webshop is gebleken dat de conversie hierdoor flink steeg.
@timstudio


Ik ben heel nieuwsgierig welke registraties jullie hebben weg gehaald?
Ik weet dat eenvoud het beste werkt.
Dus hoor graag van je.

Jaap

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Apr 15, 2011 12:10 am
Location - the Netherlands

Post by victorj » Mon Feb 01, 2016 3:52 am

Alles wat niet nodig is voor de verwerking van de order

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by gjn » Sat Feb 06, 2016 8:32 pm

Hallo Victorj,

dank voor je reactie
victorj wrote:verkoop klanten klantgoroepen

per klantgroep kun je aangeven of kvk en of btw opgegeven moet worden en of dit verplicht is
ik kan deze klantengroep niet vinden, waar moet ik zoeken?

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by victorj » Sun Feb 07, 2016 4:25 am

verkoop -> klanten -> klantgroepen

hier kun je alle benodigde klantgroepen aanmaken.
daarna kun je klantgroep toevoegen aan de btw tarieven

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by timstudio » Mon Feb 08, 2016 5:39 pm

Wij hadden ervoor gekozen om de gehele registratie mogelijkheid weg te halen. Zakelijke klanten geven dan per mail de gegevens door en wij voeren deze in de backoffice in.
Wij hebben 98% eenmalige klanten, versturen geen nieuwsbrieven etc. Het registreren van klanten heeft daarom ook geen nut. Hoe cleaner de checkout, hoe beter.

Inmiddels hebben wij er voor gekozen om de voor normale particulieren klanten wel de registratie mogelijkheid aan te zetten (dit lost meerdere andere technische problemen op, wetende dat vrijwel niemand van de registratie gebruik zal maken.) Zakelijke klanten krijgen een melding om hun btw nummer vooraf door te geven zodat alles alsnog door ons in de backoffice geregeld kan worden.

New member

Posts

Joined
Sun Oct 25, 2015 3:51 pm

Post by gjn » Tue Feb 09, 2016 4:07 pm

Hallo Victorj,

verkoop -> klanten -> klantgroepen. Bij mij valt de klantengroepen niet onder de verkoop.
Het was even zoeken, maar ik kon de klantengroep vinden onder het kopje bestellingen. ???

Je gaf al een keer eerder in deze topic al aan
"per klantgroep kun je aangeven of kvk en of btw opgegeven moet worden en of dit verplicht is"

verplichte kvk en btw velden kun dat je dat bij Custom velden dat aan maken per klantgroep?

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am
Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 69 guests