Post by Cohen prints » Tue Sep 27, 2016 6:35 pm

hoi allemaal

ik ben nog redelijk nieuw met opencart.
nou wil ik een product uit een bestelling verwijderen. klant heeft meerdere dingen besteld, maar wil er een annuleren.
ik heb opencart 2.2.0.0 en ik kan wel producten toevoegen, maar niet verwijderen.
ik heb al probeerd een product met dan een - ( min) ervoor toe te voegen , maar hij heeft een euro, en niet het hele product er af gehaald.
moet je dan met retour werken? hoe kan ik dan een credit factuur sturen.
ik ben al aan het stoeien maar ik kom er niet uit.

alle hulp wordt gewaardeerd!
groetjes noa

Newbie

Posts

Joined
Wed Sep 21, 2016 1:07 am

Post by Jaap » Wed Sep 28, 2016 2:02 am

Ik neem aan dat de gehele order betaald is?
Dan zou ik niet gaan sleutelen aan deze opdracht in OC.
Dan kun je voor het product wat de klant niet wil gewoon een credit factuur in je boekhouding maken toch?

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Apr 15, 2011 12:10 am
Location - the Netherlands

Post by Cohen prints » Thu Sep 29, 2016 12:02 am

hoi jaap.
ik kan in me boekhouding kiezen welke status ik inschiet. ik heb gekozen voor zending afgeleverd. dus ook na aanpassingen. ik wacht dus af als ik na een week geen klachten heb, ik verkoop producten op maat. dan pas zet ik de status van verzonden naar zending afgeleverd.
zo wordt het juiste bedrag naar me boekhouding gegeven. ik heb al een manier verzonnen. en dat is een creditproduct maken... voor dat bedrag , dus een product met een min tekenen ervoor , die zet ik later dan weer op inactief... en zo kan ik dit product altijd inzetten als er toch wat vanaf moet ( even bedrag aanpassen en tekst).
Voor mij werkt dit het prettigst.
maar bedankt voor het meedenken!!! ;-) ik heb nog een vraagje , misschien kun je me helpen?
ik heb een melding in me bestellingen:

Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/67/258715/webspace/httpdocs/demooistetaartprints.com/vqmod/vqcache/vq2-admin_controller_sale_order.php on line 1054Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/67/258715/webspace/httpdocs/demooistetaartprints.com/vqmod/vqcache/vq2-admin_controller_sale_order.php on line 1054Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/67/258715/webspace/httpdocs/demooistetaartprints.com/vqmod/vqcache/vq2-admin_controller_sale_order.php on line 1054Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/67/258715/webspace/httpdocs/demooistetaartprints.com/vqmod/vqcache/vq2-admin_controller_sale_order.php on line 1054
Administratie

ik kan verder alles , ik heb hem alleen in het bestellingen overzicht. ik kan ze aanpassen enz. maar de melding is er wel, heb die liever niet.. hahaha...
ook hoor ik van klanten dat je toch een mail krijgen als ik status verander van bestelling, en dat terwijl ik in oc toch echt het vinkje van "klant informeren "niet aanvink.. vreemd..
als iemand weet hoe ik dit kan bekijken oplossen , dan heb ik geloof ik eindelijk een goed draaiende website.
ben al weken bezig , had problemen met een module , later gaf een module van de boekhouding allemaal problemen..
maar het draait.. behalve dan dit deze meldingen bij de bestellingen...

bedankt alvast voor de gouden tip.
groetjes noa

Newbie

Posts

Joined
Wed Sep 21, 2016 1:07 am

Post by victorj » Thu Sep 29, 2016 3:41 am

de mail wordt altijd verzonden, alleen als je in het vak opmerkingen klant informeren aanvinkt, wordt de opmerking meegestuurd, zet je wat in het vakje opmerkingen, en je vinkt het niet aan, dan wordt de opmerking niet meegestuurd.

de fout wordt veroorzaakt door een vqmod, welke is uit de foutmelding niet te halen, aangezien die alleen verwijzen naar de bestanden welke veranderd zijn.
je kunt dit uitzoeken door te kijken bij welke aktie de foutmelding gebeurt, en dan uit te zoeken welke vqmod er wordt gebruikt, zet die tijdelijk uit, blijft de fout uit, dan moet je in die vqmod gaan zoeken wat er fout zit, gebruik je vqmod manager, dan kun je ook eens kijken of er daar fouten zijnm die vertellen wel in welk xml bestand het fout gaat

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Cohen prints » Thu Sep 29, 2016 4:55 am

ok ..... help snap er niks van.. hahaha.
heel er bedankt voor je bericht. nee echt ...
nee snap inmiddels wel een beetje ... een beetje dus , maar moet even morgen weer goed lezen en dus me hoofd resetten met wat je zegt. victor!
het probleem is dat ik soms niet zoveel meer durf. klooien in vcmod klinkt heel gevaarlijk.
voor ik weet , ben ik weer verder van huis...
Voor me gevoel in het hele plug en play van opencart wel wat minder plug en play . als vooraf bedacht.
snik snik snik ....

ga morgen maar eens weer voor zitten met een frisse niet technische blik... ;)

Newbie

Posts

Joined
Wed Sep 21, 2016 1:07 am

Post by Cohen prints » Thu Sep 29, 2016 2:49 pm

hoi
Weet iemand een goed VQmod manager ( free) for opencart 2.2.0.0?

groetjes noa

Newbie

Posts

Joined
Wed Sep 21, 2016 1:07 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 183 guests