Post by pjtuil » Fri Jan 22, 2021 10:40 pm

Hallo,

In verband met ziekte is mij gevraagd om een Webshop (open cart versie 3.x) aan te passen. IN het verleden was het niet nodig om verzendkosten in rekening te brengen aangezien afhalen verplicht was. Maar nu met de Coronamaatregelen kan er ineens wel verstuurd worden.
Wat ik ook doe bij het afrekenen mis ik stap 3 en stap 4 (Afleveradres en verzendmethode).

Wie kan mij op weg helpen om deze stappen tevoorschijn te toveren. De beheerder die nu dus ziek is, heeft die stappen er wel uit weten te krijgen, maar ik kan niet achterhalen waar. Is dit binnen de admin omgeving uit te schakelen? Meen me iets te herinneren van Extensies --> Extensies --> besteltotalen. Maar als ik die vergelijk met een anders site waar het wel goed staat (een iets nieuwere versie 3.0.3.1 vs. 3.0.3.2) zie ik daar geen verschillen.

Ben nu al een paar uur bezig, maar draai in cirkeltjes.

New member

Posts

Joined
Thu Mar 10, 2011 6:55 pm

Post by pprmkr » Sat Jan 23, 2021 5:11 pm

- Controleer of de producten verzonden kunnen worden. Catalogus - Producten - Product tabblad Gegevens : 'Requires Shipping' -> Ja
- Vul, afhankelijk van de gebruikte verzendmethode, ook afmetingen en gewicht in
- Extensies - Extensies : Verzendmethoden -> Welke methode is geïnstalleerd en actief ?

- Daarnaast kun je kijken bij Extensies - Modificaties of er een modificatie is toegepast die hierop betrekking zou kunnen hebben

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sat Jan 08, 2011 11:05 pm
Location - Netherlands

Post by pjtuil » Sat Jan 23, 2021 6:03 pm

Voel ik me even een partijtje dom. Dat ene vinkje was hem. Heb het tabblad gegevens diverse malen open gehad om alles te checken, maar de verzendoptie dus keer op keer domweg over het hoofd gezien. Zat meer te zoeken in de GEO-zones enz. Had zelfs even het idee dat het script was aangepast. Gelukkig viel het dus nog mee.

Dank.

New member

Posts

Joined
Thu Mar 10, 2011 6:55 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests